bir-slm-adsl-kampanyasi
BiRi'yi yeterince tanımıyor musunuz? Hakkında bilmek istediğiniz herşeyi buradan öğrenebilirsiniz.

ADSL ve VoIP

  • ADSL nedir?

    ADSL, İngilizce "Asymmetric Digital Subscriber Line" teriminin kısaltmasıdır. Standart bakır telefon telleri üzerinden daha fazla verinin transfer edilmesini sağlamak üzere geliştirilmiş bir teknolojidir. Asimetrik kelimesi, veri alım (download) ve veri gönderim (upload) hızlarının birbirinden farklı olduğunu göstermektedir.

    Nasıl çalışır?

    Telefon abonesinin kullanmakta olduğu telefon hattının bir ucu Telekom santraline bağlıdır. Abonenin internet hizmeti alabilmesi için, öncelikle hattının bağlı bulunduğu bu Telekom santralinde uygun cihazların kurulu olması gerekmektedir. Bu cihazlar hem hızlı veri iletişimi sağlayan hem de bir filtre görevi görerek ses ile veriyi birbirinden ayıran özel cihazlardır. Bu cihazlar sayesinde telefon aramaları santral üzerinden standart telefon hatlarına ulaşırken, veri de İnternet Servis Sağlayıcıların internet altyapısına taşınır.

    ADSL’in avantajları nelerdir?

    • Standart bakır telefon telleri üzerinden Hızlı İnternet erişimi sağlaması,
    • Ses ve datanın aynı hat üzerinden taşınabilmesi.
    VoIP nedir?

    VoIP, (Internet protokolü üzerinden ses) "Voice over Internet Protocol", internet üzerinden telefon sinyallerini taşımaya yarayan bir telefon teknolojisidir. Başka bir deyişle internet üzerinden telefonla konuşmanızı sağlayan teknolojidir.

    Vodafone Net VoIP hizmeti olan, “BiRi TELEFON HİZMETİ” nasıl çalışır?

    Bu hizmetten faydalanabilmeniz için Vodafone Net’in vermiş olduğu ücretsiz ses destekli kablosuz modeminizin açık olması gerekmektedir, lütfen kontrol ediniz.

    Modem bağlantılarınızın aşağıda belirtilen şekilde olduğundan emin olduktan sonra 00800 ARATEST (2728378) hattını ücretsiz olarak arayarak test edebilirsiniz. Tarife bilgilerimize  http://www.biri.com.tr/biri-telefonhizmetleri.html linkinden ulaşabilirsiniz.

    Modem bağlantılarını görmek için tıklayınız.

    Vodafone Net VoIP hizmeti olan, BiRi Telefon Hizmetinin avantajları nelerdir?

    Şehiriçi, Şehirlerarası, Uluslararası ve GSM yönündeki tüm telefon görüşmelerinizde %45’e varan tasarruf elde edersiniz.

Abonelik

  • Bölgemde BiRi internet hizmetlerinden yararlanabilir miyim?

    Evet, BiRi hizmetleri tüm Türkiye’de sunulmaktadır. Bağlı olduğu santralde internet (ADSL) hizmeti verilen tüm Kurumsal/Bireysel sabit hat kullanıcılar BiRi internet hizmetinden faydalanabilir. Bölgenizde bağlı bulunduğunuz Telekom Santrali altyapısından kaynaklanan sebeplerden dolayı hizmet alamamanız durumunda, talebiniz tarafımızca takip edilecek ve hizmet verilmeye başlanması ile birlikte sizinle derhal temasa geçilecektir.

    BiRi internet hizmetine nasıl abone olurum?

    • Arçelik, Beko, Vodafone Net, Faturavizyon, Altus, Kredixshop ve Index yetkili satıcıları, www.biri.com.tr adresinden online başvuru ile ya da 0216 5561020 numaralı Yardımcı BiRi hattımızı arayarak, web sitemiz üzerinden iletişim bilgilerinizi gönderdiğiniz takdirde, sizi aramamızı sağlayabilir ve BiRi ile internet keyfini yaşamaya başlayabilirsiniz!
    BiRi internet hizmeti başvurusunda hangi evraklar gerekmektedir?

    Abonelik başvurusu sırasında Vodafone Net ile bir sözleşme imzalarsanız. Abone ile kredi kartı sahibinin veya telefon hattı sahibinin farklı kişiler olması durumunda, ilgili kişilerin herbirinin T.C. Kimlik No’larının ve imzalarının sözleşmede bulunması gerekmektedir. Ayrıca, bazı santraller için hat sahibinin nüfus cüzdan fotokopisi ile yine hat sahibinin imzaladığı dilekçe olması gerekmektedir.

    Başvurumu yaptıktan sonra hizmeti ne zaman kullanmaya başlayabilirim?

    İnternet hizmetinin aktivasyonu ve kurulumu, santral tipine göre 1 ile 7 işgünü arasında değişmektedir. Öncelikle başka bir operatörden hizmet almakta iseniz, önce o operatördeki hizmetinizi iptal ettirmeniz gerekmektedir.
    Aksi halde, diğer aboneliğiniz devam ettiği için hizmetinizi aktive edememektedir. Abonelik başvurunuzdan BiRi hizmetini almaya başlamanıza kadar geçen süreçteki temel işlemler aşağıdaki gibidir.
    İnternet hizmet başvurunuzun alımından sonra port başvurunuz yapılacaktır.
    Portunuz aktiflendikten sonra modeminizin teslimatı yapılacak ve eğer talep ettiyseniz kurulum için sizden randevu alınacaktır.
    Hizmetimizi telefonla veya internetten sipariş ettiyseniz sözleşmeniz de modem teslimatı sırasında imzalatılacaktır.
    Bu süre zarfında Vodafone Net tarafında tüm hizmet tanımlarınız tamamlanacaktır.
    Modeminiz teslim edildiğinde ve talep ettiyseniz kurulumunuz tamamlandıktan sonra aktivasyonunuz gerçekleşecek ve BiRi internet hizmetini kullanmaya başlayacaksınız

    Başvurumu nasıl takip edebilirim?

    Siparişinizin sisteme alınması ile beraber sipariş numaranız size bildirilecektir. Bu sipariş numarası ile BiRi sipariş sorgulama sayfasından siparişinizi takip edebilirsiniz. Siparişinizde değişiklik yaptıysanız size verilen son sipariş numarasını kullanmalısınız.

    Kota bilgilerimi veya BiRi telefon görüşmelerimi nasıl takip edebilirim?

    Aktivasyon işlemlerinizin Vodafone Net tarafından tamamlanmasını takiben e-posta ile size gönderilecek olan özel kullanıcı adı ve şifrenizle   www.jetfatura.com adresine girerek BiRi telefon faturanızı online olarak görebilir ve online ödeme yapabilirsiniz. Ayrıca limitli paket abonesiyseniz, kota bilgilerinizi de aynı sayfalardan takip edebilirsiniz. Bu hizmet sayesinde bakiyenizi ve konuşmalarınızı takip edebilirsiniz.

    Jet fatura şifremi nasıl alabilirim?

    Aboneliğinizi takiben size gönderilecek olan bilgilendirme e-postasında, JetFatura kullanıcı adı ve şifreniz yer almaktadır. Ayrıca 0216 556 1020 no’lu Yardımcı BiRi hattımızı arayıp 1 sonra yeniden 1’i tuşlayarak öğrenebilirsiniz.

    BiRi internet hizmetini aldıktan sonra hız ve kota değişikliği yapabilir miyim?

    Taahhütlü kampanyalarda taahhüt süresi dolmadan kampanyalar arası geçiş yapılamamaktadır. Aynı kampanya dahilinde hız ve kota düşüremez, sadece yükseltebilirsiniz. Yüksek hız ve kota, hıza göre değil tarifedeki ücretine göre değerlendirilmektedir.

    Adil Kullanım Noktası (AKN) nedir, nasıl uygulanmaktadır?

    Adil kullanım uygulaması, şebeke kaynaklarının tüm kullanıcıların aynı kalitede hizmet alabilmesine imkan sağlamak ve tüm abonelerin interneti kullanmaları durumunda şebeke üzerindeki yoğunluğun dengelenmesi amacıyla kullanılmaktadır. Adil kullanım uygulaması, o ay içinde belirtilen download miktarının aşılması durumunda uygulanır. O ay içinde bu miktarın aşılmaması durumunda erişim hızlarında herhangi bir değişiklik olmamaktadır.
    8 Mbps'a kadar limitli hız seçeneklerinde abonenin aylık aşan veri kullanım (download) miktarı max. 79 TL bedele ve 25 GB Adil Kullanım Noktasına (AKN) , 16 Mbps'a kadar limitli hız seçeneklerinde abonenin aylık aşan veri kullanım (download) miktarı max. 89 TL bedele ve 25 GB Adil Kullanım Noktasına (AKN) ulaşınca , ayın geri kalan günleri için download hızı 1 Mbps olarak uygulanacaktır. Dönem sonunda tekrar normal hızda hizmet verilmeye başlanacaktır.

    Ödemelerimi nerelerden ve nasıl yapabilirim?

    Ödemelerinizi; web sitemizde belirtilen ödeme noktalarına, kredi kartınız ile veya bankalar ya da anlaşmalı kuruluşların; vezneleri, internet bankacılığı, otomatik ödeme talimatı, telefon ve ATM hizmetleri aracılığıyla yapabilirsiniz. Kredi kartı ile ödemeyi seçtiğiniz takdirde, başvuru sırasında belirttiğiniz kredi kartı bilgileriniz ve onayınıza istinaden, faturalarınız her ay kredi kartınızdan otomatik olarak tahsil edilir.

Kurulum

BiRi paketinizin kurulumunu; kutunun içinden çıkan KURULUM cd’si ile kolaylıkla yapabilirsiniz.

  • BiRi internet hizmetinin kurulumunu nasıl yapabilirim?

    Kurulumunuz, dilerseniz randevu alınarak Arçelik & Beko servisleri tarafından bir defaya mahsus 20 TL. karşılığında gerçekleştirilebilir. Dilerseniz kendiniz de BiRi kutusu içinde bulunan kurulum CD’si ile kurulumu gerçekleştirebilir, ihtiyacınız halinde Yardımcı BiRi hattını (0216 5561020) arayıp ücretsiz destek alabilirsiniz. CD’den kurulum yapmanız durumunda, bilgisayarınızda bulunan güvenlik programlarınız kurulumunuzu engelleyebilir. Bu durumda dilerseniz güvenlik programını geçici bir süre için devre dışı bırakabilir ve kurulumu tamamladıktan sonra tekrar aktif hale getirebilirsiniz. Bu süre içinde bilgisayarınızın güvenliğinde boşluk oluşabileceğinden modem kurulumunu web arayüzünü kullanarak da tamamlayabilirsiniz. Modem kurulumuna ilişkin detaylı bilgi ve görselleri http://www.biri.com.tr/biri-kullanimvekurulumkilavuzu.html linkinden görebilirsiniz.

    Taşındım. BiRi internet & telefon hizmet aboneliğimi yeni adresime nasıl nakil ettirebilirim?

    Taşındığınız yeni adresiniz santral değişikliği gerektiriyorsa, önce Türk Telekom’dan yapacağınız hat nakil işlemlerinizi tamamlamanız, sonrasında da (0216 5561020) numaralı Yardımcı BiRi Hattı’nı arayarak BiRi hizmet aboneliğinizin Vodafone Net tarafından yeni telefon numaranıza taşınmasını talep etmeniz gerekmektedir. BiRi hizmet aboneliğinizin taşınmasıyla oluşan hat nakil işlemi için herhangi bir ücret alınmamaktadır.

    Modemime zarar vermem durumunda nasıl bir uygulama geçerli olacaktır?

    Modeminizdeki kullanım hatasından kaynaklanan bozulmalarda, dahil olduğunuz kampanyada belirtilen modem bedeli karşılığında yeni bir modem tedarik edilecektir.

Faturalama

  • BiRi internet & telefon hizmetini kullanırken Türk Telekom’dan fatura gelmeye devam edecek mi?

    Aldığınız internet hizmetleri ve BiRi Telefon hizmeti kullanımı karşılığı faturanız Vodafone Net tarafından gönderilecektir.  Ancak Türk Telekom’dan kullanmış olduğunuz sabit hat ücretine ilişkin faturanız gelmeye devam edecektir.

    BiRi internet hizmetine ilk abonelikte, Vodafone Net’ten gelecek ilk faturamın tarihi, içeriği ve detayı nedir?

    "İlk" BiRi internet faturanız, 2 ayrı faturadan oluşmaktadır. Bu faturalardan birincisi aboneliğinizin başlangıç tarihinden o ayın sonuna kadar olan kullanım bedeliniz ile ilk abonelikte alınacak ücretleri içerecek; diğer fatura ise bir sonraki ayın kullanım bedelini içerecektir.
    İlk hizmet faturanız aktivasyon tarihinden ay sonuna kadarki dönemi ve takip eden ayın hizmet tutarını kapsayacaktır. Bir kereye mahsus olmak üzere aktivasyon ücreti (26,81TL) ve eğer modem kurulumu talep ettiyseniz (20TL) faturanıza eklenecektir.tıklayınız.

    Kampanyalarda belirtilen indirimli dönemler hangi ayları kapsar ve faturama nasıl yansıtılır?

    Abonelere sunulan indirimli kullanım hakkı, abonenin aktivasyon tarihi (kurulum istemeyen aboneler için modemin teslim tarihi, kurulum isteyen aboneler için ise kurulumun yapıldığı tarih) itibariyle geçerli olacaktır. Kredi kartı ve diğer ödeme şekillerinin tercih edilmesine göre ilgili kampanya dahilinde farklı indirim süreleri sunulmaktadır. Güncel bilgi için http://www.biri.com.tr/biri-kampanyalar.aspx sayfalarını ziyaret ediniz. Ayrıca tüm abonelerin, abonelik başlangıç tarihlerinden bağımsız olarak indirimden yararlanacağı aylar, yine aktivasyon tarihi itibariyle gün bazında hesaplanarak faturalarına yanısıtılmakta ve abonelerin kampanyanın avantajlarından gün ve ay bazında eksiksiz olarak yararlanması sağlanmaktadır.

    BiRi faturalarımın gönderimi nasıl yapılmaktadır?

    BiRi  faturanız her ay düzenli olarak belirtmiş olduğunuz iletişim adresinize gönderilmektedir. Şayet ilk abonelikte BiRi faturanızın, her ay düzenli olarak e-posta adresinize gönderilmesini talep ettiyseniz, faturalarınız aynı zamanda belirtmiş olduğunuz e-posta adresinize de gönderilecektir. Ayrıca BiRi fatura ve kullanım bilgilerinizi, aktivasyon işlemlerinizin Vodafone Net tarafından tamamlanmasını takiben e-posta ile size gönderilecek olan özel kullanıcı adı ve şifrenizle www.jetfatura.com adresine girerek istediğiniz zaman kontrol edebilirsiniz.

    BiRi internet hizmetini kullanarak internete bağlandığımda, telefon faturama herhangi bir ücret yansır mı?

    BiRi ile internete bağlandığınızda mevcut telefon faturanıza internet (ADSL) kullanımından kaynaklanan herhangi bir ücret yansımayacaktır. BiRi internet hizmetinin kullanım bedeli ile varsa BiRi konuş-öde telefon hizmeti kullanımlarınızdan doğan bedel, size Vodafone Net tarafından her ay düzenli olarak ayrıca faturalanacaktır.

    BiRi Konuş-Öde telefon görüşmelerim nasıl ücretlendirilir ve faturama nasıl yansıtılır?

    BiRi telefon hizmeti kapsamında yaptığınız telefon görüşmelerinin ücretleri www.biri.com.tr adresinde belirtilen güncel BiRi Telefon tarifeleri üzerinden abonenin faturasına ayrıca yansıtılacaktır.

    BiRi faturamda yer alan KDV, ÖİV ve Damga Vergisi nedir?

    Mevcut BiRi internet paketinizin tarife ücretine dahil olan %5 ÖİV ve %18 KDV vergisi ile BiRi telefon hizmeti kullanımızdan kaynaklanan %15 ÖİV ve %18 KDV vergisi her ay faturanız üzerinden kesilerek sizin adınıza devlete ödenmektedir. Sözleşmeden doğan damga vergisi ilk hizmet faturanızda bir kereye mahsus olmak üzere tarafınıza yansıtılacaktır.

    Kota aşımında faturalandırılacak en yüksek ücret nedir?
    • 4 GB , 6 GB ve 12 GB limitli paketlerde limit aşım ücreti ayrıca faturalandırılacaktır.MB başına limit aşım ücreti 0,0093 TL dir.
    • Limitli paketlere abone olan müşterilerimize faturalanacak aylık toplam ücret (aylık ücret + limit aşım ücreti), vergiler dahil 1 Mbps ve 8 Mbps 'a kadar hızlarda79 TL'yi, 16 Mbps 'a kadar hızlarda 89 TL'yi aşmayacaktır.
    • 8 Mbps'a kadar limitli hız seçeneklerinde ,abonenin aylık aşan veri kullanım (download) miktarı max.79 TL bedele ve 25 GB Adil Kullanım Noktasına (AKN) , 16 Mbps 'a kadar limitli hız seçeneklerinde abonenin aylık aşan veri kullanım (download) miktarı max.89 TL bedele ve 25 GB Adil Kullanım Noktasına (AKN) ulaşınca ,ayın geri kalan günleri için download hızı 1 Mbps olarak uygulanacaktır. Dönem sonunda tekrar normal hızda hizmet verilmeye başlanacaktır.
    BiRi faturalarımı nasıl ödeyebilirim?

    Kredi kartı ile ödeme yapmak isteyen abonelerimiz için BiRi faturalarınızın ödemesi, ilk abonelikte belirttiğiniz ya da 0216 5561010 numaralı Faturahat’ını arayarak sisteme tanıtacağınız kredi kartınızdan her ay düzenli olarak otomatik olarak çekilecektir. Kredi kartı dışında, faturanızın arka yüzünde ve whttp://www.biri.com.tr/biri-odemenoktalari.html sayfasında belirtilen noktalardan ya da aktivasyon işlemlerinizin Vodafone Net tarafından tamamlanmasını takiben e-posta ile size gönderilecek olan özel kullanıcı adı ve şifrenizle www.jetfatura.com adresine giriş yaparak faturanızı ödeyebilirsiniz.

BiRi Telefon Hizmeti

  • BiRi Telefon hizmetinden faydalanmam için modemimim açık olması gerekiyor mu?

    Evet, modeminizin açık olduğundan & bağlantılarınızın belirtildiği üzere yapıldığından emin olunuz.

    Elektrik veya internet bağlantısı kesildiği zaman BiRi Telefon Hizmeti kullanmaya devam edebilir miyim?

    Elektrik veya internet bağlantısının kesik olduğu zamanlarda ya da telefon cihazınızın bağlı olduğu ses destekli modeminiz kapalı olduğunda telefon görüşmeleriniz Türk Telekom üzerinden gerçekleşecektir. Bu nedenle ses destekli modeminizin açık olduğuna emin olunuz.

    Acil numaraları arayamıyorum.

    Acil numaraları (155, 110 vb) sadece Türk Telekom hattı kablosu takılı olduğunda arayabilirsiniz. Acil numaralar ile halihazırda BiRi üzerinden görüşemezsiniz.

    Türk Telekom sözleşmem yurtdışı aramalara kapalıydı. BiRi paketiyle yurtdışı aramalarımı yapabilir miyim?

    Telefon hattınız yurtdışına kapalı olsa dahi BiRi telefon hizmetiyle yurtdışı aramalarınızı yapabilirsiniz.

    Türk Telekom hattım şehirlerarası görüşmelere kapalı. BiRi Telefon Hizmeti ile şehirlerarası görüşme yapabilir miyim?

    Telefon hattınız şehirlerarasına kapalı olsa dahi BiRi telefon hizmetiyle şehirlerarası aramalarınızı yapabilirsiniz.

    BiRi Telefon hizmeti ile şehiriçi aramalarını yapabilir miyim?

    Evet, BiRi Telefon hizmeti ile tüm şehiriçi görüşmelerinizi indirimli olarak yapabilirsiniz.

E-posta ve Dosya Deposu

  • BiRi e-posta adresimi almak için ne yapmam gerekiyor?

    Ücretsiz BiRi e-posta adresinizi;

    a) Siparişinizi www.biri.com.tr ‘den online olarak veriyorsanız, siparişi verdiğiniz sırada almak istediğiniz e-posta adres ve şifrenizi girerek,

    b) Siparişinizi yetkili satış noktalarımızdan  veya 0216 5561020 Yardımcı BiRi Hattı’ndan veriyorsanız, sipariş esnasında müşteri temsilcisine istediğiniz e-posta adresini ve şifreyi belirterek alabilirsiniz.

    BiRi e-posta adresimi nasıl kullanabilirim?

    www.biri.com.tr "BiRi e-posta servisi" bölümüne kullanıcı adı ve şifrenizi yazarak e-posta alanınıza giriş yapabilir ve e-posta adresinizi kullanmaya başlayabilirsiniz. E-posta ile ilgili tüm sorularınız için 0216 5561020 Yardımcı BiRi Hattı’nı arayabilirsiniz.

    Dosya Deposu hizmetini nasıl kullanabilirim?

    E-posta alanınıza giriş yaptığınızda, ekranda sol üstte göreceğiniz başlıklardan "Dosya Deposu"na tıklayarak bu hizmeti kullanmaya başlayabilirsiniz. Burada göreceğiniz "Sil", "Yükle", "İndir", "Yeniden Adlandır" gibi seçeneklerle dosyalarınızı bu alana yükleyebilir, silebilir, bilgisayarınıza indirebilir ve isimlerini değiştirebilirsiniz. Dosya Deposu alanınız 5 GB’dır.

Minimum Sistem Gereksinimleri

Ses destekli ADSL modem için sahip olmam gereken minimum sistem gereksinimleri nelerdir?
  • Ses destekli ADSL2+ Modem cihazının kullanımı için aşağıdaki donanıma ihtiyaç vardır:

    BiRi hizmetinizin açık ve çalışır durumda olması,
    Kablolu kullanım için, TCP/IP protokolünü çalıştıran ağ adaptörü (Ethernet ve/veya USB) olan bir bilgisayar,
    Kablosuz kullanım için: 802.11b veya 802.11g kablosuz adaptörü veya kablosuz ağ bağlantısı özelliğine sahip bir bilgisayar,
    Bilgisayarda herhangi bir Windows versiyonu veya Unix, Linux, Mac işletim sistemlerinden birisinin kurulu olması,

    Modem Hizmet Programı için; Windows 98 / SE / ME / 2000 / XP / Vista.

Düzenlemeler

  • Kullanım Miktarı Sınırlı Hizmetler
    • Kullanım Miktarı Sınırlı Hizmetler Hakkında Kurul Kararı için tıklayınız.



Sorularınızın cevabını burada bulamadıysanızYardımcı BiRi sizi bekliyor.